Category Biznes

Negocjacyjna sytuacja strategiczna świadczeniodawców

Świadczeniodawcy są mieszkańcami krainy dotkniętej przeludnieniem. W ramach istniejących zasobów (chociaż nie potrzeb) jest ich zbyt wielu. W Polsce, podobnie jak na całym święcie nic istnieje efektywny rynek świadczeń zdrowotnych. Istnieje natomiast konkurencja, lokalnie bardzo ostra. Zdarza się, że konkurencja ta jest dość odległa od konkurencji uczciwej. Czynniki kształtujące styk negocjacyjny świadczeniodawców:

Więcej

Finansowanie świadczeń a dostępność do usług medycznych

Prekursorem w dziedzinie cas-mix był Robert B. Fetter z Yale University w Stanach Zjednoczonych. Opierając się na założeniu, że pobyt pacjenta w szpitalu służy wyleczeniu z danej dolegliwości, zdefiniował 54 tzw. Główne Kategorie Diagnostyczne (MDC) oraz 333 docelowych diagnostycznych grup pacjentów. System DRG, czyli jednorodnych grup pacjentów, został zbudowany poprzez szczególne przyporządkowania do których, jako ostatnie zaliczymy:

Więcej

Dobranie usługi do oczekiwań klienta

Drugim elementem jest dobranie usługi do oczekiwań klienta. Problemem jest jednak to, że często nie wiemy czego klient oczekuje. Ponieważ nie wiemy czego klient oczekuje robimy założenia. Robimy założenia najczęściej na podstawie własnych doświadczeń, czyli są to założenia subiektywne, stąd najczęściej mijają się z oczekiwaniami klientów. Jaka na to jest rada? Tylko jedna-należy zawsze pytać klientów o wszystko co ich dotyczy! Trzeba pytać i to pytać często, monitorowanie satysfakcji klienta jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Jak należy pytać klientów aby najwięcej się dowiedzieć i aby nie było to dla nich uciążliwe? Wiadomo, że klienci którzy są zadowoleni z usługi nie są skorzy do dzielenia się taką informacją, natomiast gdy coś idzie źle chcą się poskarżyć. Należy im umożliwić działanie w obu sytuacjach. W każdej jednostce powinny być zawsze dostępne ankiety do wypełnienia przez klientów. Ankiety takie jednak nie są chętnie wypełniane, często klienci mają potrzebę podzielenia się swoimi uwagami z żywym człowiekiem i powinni mieć taką możliwość. Jednym rozwiązaniem jest przeprowadzanie ankiet przez ankieterów, np. po wizycie czy pod koniec hospitalizacji lub wykonywanie ankiety telefonicznej (np. losowo u 1-5% klientów którzy odwiedzili jednostkę w okresie czasu).

Więcej

Co to jest akredytacja? cz. II

Zdecydowana większość standardów akredytacyjnych odnosi się do sposobów funkcjonowania i zarządzania instytucją oraz praktyki postępowania z pacjentami. Z jednej strony wiadomo, że wyniki opieki znacznie silniej zależą od tego co, za Donabedianem nazywamy procesami niż od elementów struktury. Zatem procesy są ważniejsze od struktury i to wbrew tradycyjnemu, instytucyjnemu myśleniu o jakości medycznej i tym co o niej decyduje. Z drugiej strony reorganizacja czy korekty w zakresie procesów są na ogół możliwe do realizacji dużo mniejszym kosztem niż inwestycje czy uzupełnienie w zakresie infrastruktury lub specjalistycznej aparatury.

Więcej

Jakie są główne zadania Narodowego Banku Polskiego i Rady Polityki Pieniężnej ? – bank

Wbrew pozorom Narodowy Bank Polski ma nieco więcej zadań niż można by było się spodziewać. Z pozoru to nic wielkiego , pieniądze drukowane są przecież w mennicach , mało kto słyszał o emisji monet okolicznościowych za którą odpowiedzialny jest Narodowy Bank Polski , jednak zadania tej instytucji są zdecydowanie szersze. Oprócz rutynowych czynności takich jak wymiana pieniędzy , odpowiedzialność za ilość emisji pieniądza Narodowy Bank Polski ma zdecydowanie bardziej poważne i odpowiedzialne zadania...

Więcej

Czy warto brać chwiówki ? – chwiówki

Od kilkunastu lat bardzo modne stały się tak zwane chwilówki , a więc nic innego jak szybkie pożyczki udzielane bardzo często na dosyć mało atrakcyjnych warunkach z punktu widzenia pożyczkobiorcy , jednak bardzo atrakcyjne dla osoby pożyczającej ze względu na potencjalny zysk z tego typu działalności. Chwilówki jak sama nazwa mówi udzielane są zazwyczaj w niewielkich kwotach (do kilku tysięcy złotych) , na niezbyt długi okres (zazwyczaj do kilku tygodni) , jednak poziom oprocentowania wynosi nawet kilkaset procent. Oczywiście mówimy tutaj o realnym poziomie oprocentowania , gdyż zgodnie z ustawą o zapobieganiu lichwie , nie można już w sposób dowolny kształtować oprocentowania pożyczek na rynku (dotychczas państwo mogło jedynie wpływać na maksymalne oprocentowanie kredytów bankowych)...

Więcej

Czy nasze pieniądze w banku są w pełni bezpieczne ? – bank

Jest takie znane przysłowie , że coś jest pewne jak w banku – czy na prawdę możemy postrzegać banki jako instytucje wyjątkowego zaufania ? Czysto teoretycznie tak jest , nie mniej jak prześledzimy historię to może okazać się , że nie zawsze było tak różowo jak wynika to z tego przysłowia. Na samym początku musimy cofnąć sie do historii , aby zobaczyć kiedy banki rozwijały się najbardziej dynamicznie w swojej historii i zobaczyć , czy takim postępowaniem zasłużyły sobie one na zaufanie klientów. Otóż , gdy głównym i powszechnym środkiem płatniczym na świecie było złoto , ludzie często bali się nosić go przy sobie ze względu na bezpieczeństwo , oraz na to , że złoto ma bardzo wysoki ciężar właściwy – kilka złotych monet potrafi ważyć na prawdę sporo w stosunku do objętości...

Więcej

Zbyt szybki i niekontrolowany rozrost firmy – szansa czy zagrożenie ? – rozwój firmy

Praktycznie każda osoba myśli , że szybki rozwój firmy to coś najlepszego co może spotkać każdą osobę zarządzającą takim przedsiębiorstwem , a zarządzanie firmą w czasie szybkiego rozwoju , rosnącego portfela zamówień oraz rosnącej sprzedaży to prawdziwy dar z nieba. Nic bardziej mylnego. Mało kto zdaje sobie z tego sprawę , ale gwałtowny wzrost przychodów w firmie , powodując oczywiście jej rozwój to tak na prawdę jeden z trudniejszych momentów dla każdego managera w firmie. Trzeba sobie zdawać sprawę , że wzrost przychodów to również wzrost wydatków firmy na pensje , materiały , raty kredytów oraz inne wydatki. Kiedyś bardzo modne było stwierdzenie Zarządzania w Kryzysie – powstało na ten temat wiele publikacji z zakresu zarządzania , a nawet książki poświęcone tej tematyce...

Więcej